dinsdag 3 april 2007

Bach - Cantate BWV 82 "Ich habe genug" - Hermann Prey























Hermann Prey
, bass-bariton
Kammerchor der Frankfurter Singakademie
Deutsche Bachsolisten
Helmut Winschermann, dirigent
Tijd en plaats onbekend
Recording date and place unknown

Deze CD ooit eens in een dumpzaak gevonden, zonder hoesje of niks. Het blijkt uit een 3 CD-box afkomstig te zijn met verschillende artiesten en componisten. Bij mij weten is deze Bach-Prey niet op andere wijze uitgebracht, wat zonde is, want 's mans warme stem vlijt zich zo natuurlijk en passend als doodskistbekleding in dit meesterwerk van Bach.

I found this CD in a dumpstore once, without any covers. It appears to be part of a 3 CD-box with various artists & composers. To my knowledge this Bach-Prey has not been released elsewhere, which is a shame, because Prey's warm voice fits as natural and snugly as coffin upholstery in this masterwork by Bach.

Inhoud:

BWV 82 'Ich habe genug'
1. Aria "Ich habe genug"
2. Recitativo "Ich habe genug"
3. Aria "Schlummert ein, ihr matten Augen"
4. Recitativo "Mein Gott! wann kömmt das schöne: Nun!"
5. Aria "Ich freue mich auf meinen Tod"

BWV 56 'Ich will den Kreuzstab gerne tragen'
6. Aria "Ich will den Kreuzstab gerne tragen"
7. Recitativo "Mein Wandel auf der Welt"
8. Aria "Endlich, endlich wird mein Joch"
9. Recitativo e arioso "Ich stehe fertig und bereit - Da leg ich den Kummer auf einmal ins Grab"
10. Choral "Komm, o Tod, du Schlafes Bruder"

Voor de cantateteksten zie:
http://www.cs.ualberta.ca/~wfb/cantatas/82.html
http://www.cs.ualberta.ca/~wfb/cantatas/56.html
This site offers English translations of all of Bach's cantatas

http://rapidshare.com/files/147823187/Can_Ich_Hab_Gen_.part1.rar
http://rapidshare.com/files/147827898/Can_Ich_Hab_Gen_.part2.rar
http://rapidshare.com/files/147818525/Can_Ich_Hab_Gen_.part3.rar
Password: 8256

8 opmerkingen:

Anoniem zei

hello
thanks for the
Hermann Prey Bach Cantatas!!!

Can you please tell me the Passward?

Ticiano Biancolino zei

Hallo. Congratualions, your blog is excelent... But the extractor asks for a password to extract the files of the cantatas... Could you tell me the password? Tnks!

Edmond zei

Forgotten password added above. With apologies. I hope it extracts now without problems. Thank you & enjoy!

Anoniem zei

Hi
Thanks again for the wonderfull cd and password. What a great and warm voice!

Greeting from Israel!!!

Oooriel

Anoniem zei

Geachte Edmond
Ik sprong een gat in de lucht toen ik deze blog vond. Een vriendin van me heeft de LP van Hermann Prey zo grijs gedraaid dat hij niet meer is aan te horen. Ze heeft stad en land afgelopen voor een cd hiervan maar dat is niet gelukt. Kan ik het ape. of flac. bestand krijgen. Je maakt iemand die zo ontroerd raakt van dit stuk er erg gelukkig mee

Edmond zei

Beste Opaten,
Natuurlijk wil ik je vast fijngevoelige vriendin niet langer het koude land door laten struinen. Het feit is echter dat ik niet zo vertrouwd ben met .flac of zelfs .ape . Bovenstaand bestand is .wav, met MonkeysAudio omgezet in .ape, maar misschien werkt dat op jouw systeem niet. Probeer foobar2000 eens, dat programma kan ook converteren tussen .wav en .flac. Mochten je inspanningen vruchteloos zijn, kan ik altijd nog een CD-rip op CD-rom per post sturen...
Succes!

Anoniem zei

Beste Edmond
Mijn reactie werd vertraagd door computerproblemen.
Het is uitstekend gelukt met het bestand en de CD; Achteraf bleek alles toch wat makkelijker dan ik dacht.
De reactie toen mijn vriendin de CD kreeg was een grote ontroering en blijdschap. Dit wilde ik je niet onthouden en hierbij onze dank.
Arnold (opaten)

Edmond zei

Goed te horen, Arnold, en zeer graag gedaan.