•Lossless rips (.ape-, maar sinds mijn overstap op Mac vooral .flac-formaat, met cue) in .rar delen, 3% recovery •Volledige scans (300 dpi) van boekje, behalve waar niet •Rapporteert u s.v.p. mogelijke problemen en ik zal trachten ze te verhelpen
•All lossless rips (in .ape, but since I've switched to a Mac mostly .flac format, with cue) in .rar packs, 3% recovery •Full scans (300 dpi) of covers and booklet, except when noted •Please report any problems you might encounter and I will try to fix them
Xavier Montsalvatge - Piano Music Vol.1
-
Xavier MONTSALVATGE (1912–2002)Piano Music Volume 13 Impromptus
(1933)Siciliana (1940)3 Divertimentos (1941)Ritmos (1942)Elegia a Maurice
Ravel (1945)Divag...
Schumann: Dichterliebe (remastered)
-
Libremente inspirado en *Lyrisches Intermezzo* de Heinrich Heine (Schumann
adaptó los poemas a las necesidades de la música, reordenando y alterando
algu...
Reversal dan Scalping dalam binary
-
Dalam dunia bisnis online terutama *binary*, menganalisa pergerakan pasar
sangat penting guna mendapatkan profit yang di harapkan.
Memang hanya ada 2 jeni...
Program your Weight Loss in as Easy as a Week
-
The idea of the program is to be able for you to develop a consistent
approach to weight loss as well as a healthy endurance when exercising.
The program’...
Folhas de Graviola - A Cura do Câncer
-
*OFERTA MUITO ESPECIAL*01 pacote com 120 folhas de graviola, quantidade
suficiente para até 40 dias de tratamento, sem cobrança de frete, a*penas:*
*.*
* R$...
Koor uit "Komm, du süße Todesstunde", BWV 161 (CD2 - track 21):
Wenn es meines Gotte Wille, Wünsch ich, daß des Leibes Last Heute noch die Erde fülle Und der Geist, des Leibes Gast, Mit Unsterblichkeit sich kleide In der süßen Himmelsfreude. Jesu, komm und nimm mich fort! Dieses sei mein letztes Wort. Translatie-webstek
"Een van de vroege cantates van Bach. Over de dood. Buitengewoon. Het koor 'Wenn es meines Gottes Wille' is ongelofelijk, een typisch specimen van de jonge Bach. Zoiets zou hij later nooit meer componeren. Hier laat hij zich nog helemaal gaan, zwalkt de muziek maar wat rond, maar o, o, wat is dat mooi." - Maarten 't Hart
Dit specifieke koor is inderdaad een reden om neer te knielen uit dankbaarheid dat menselijke gehoorgangen deze muziek mogen binnenkrijgen. In deze nederige houding begint men echter snel boos te grimassen omdat de dirigenten het stuk er in een razend tempo doorheen jassen - de fluiten, toch al licht manisch, spiralen zich in de meeste opnamen samen met het onbehouden koor naar een hogere vorm van hysterie. Daarom moeten de opgevoerde suzuki's (2'52), koopmannen (3'00), Taylors (2'51), Herreweghes (2'56) en zelfs Gardiners (3'06) in de hoek als straf voor hun onbesuisdheid, en grijpen we met hernieuwde dankbaarheid en vertrouwen naar deze recentelijk verschenen opnamen van de oude, bedaarde Jürgens (we klokken 3'59) - op deze dubbel-cd waar verder ook nog veel moois op valt te ontdekken. (Had ik al gemeld dat heel de cantate 161 zeer zeer prachtig is?)
Agnes Giebel, Sheila Armstrong, Rotraud Hansmann, sopranen Julia Falk, Helen Watts, alten Bert van 't Hoff, Kurt Equiluz, tenoren Jacques Villisech, Max van Egmond, bassen Frans Brüggen, Anner Bylsma, Gustav Leonhardt, Jaap Schröder, e.a., instrumentalisten Concerto Amsterdam o.l.v. Jaap Schröder Monteverdi-koor Hamburg o.l.v. Jürgen Jürgens
Opnamen 1963, 1964, 1968, 1969. Deze uitgave 2008.
Thank you for pointing that out Erdna - I was wondering why Miss Giebel sounded like she was involved in some strange helium-related accident. Hope you've enjoyed this release notwithstanding. (Maybe to the producers it was just all ancient stuff, ready to be repackaged and reissued.)
"omdat de dirigenten het stuk er in een razend tempo doorheen jassen" Geheel mee eens. Ik was eens op Gavdos, een eilandje zonder electriciteit, stromend water etc(toen nog). Alles ging ontzettend sloom; tot ik terugkwam en bemerkte dat we eigelijk allemaal als idioten rondrennen. Mijn conclusie: zelfs als ze vroeger haast hadden, hadden ze dat op een minder jachtige wijze en dat moet zeker in de muziek terug te vinden zijn.
Een aardig bewijs van je vermoeden komt van Maarten 't Hart. Het 'duivenkoor' uit cantate 71 - waarin het gekoer van tortelduiven wordt geïmiteerd - geeft een aanwijzing over het tempo, en hij voegt toe dat de meeste uitvoeringen te snel zijn --- "alsof Bach hier de zang van zwartkoptuinfluiters heeft willen imiteren".
Inderdaad, snel erdoorjassen. Dat is inderdaad de modegril van tegenwoordig. Wat een arme schapen, die dirigenten.
I wish Celibidache would still be alive. He would certainly take slower tempi, just like Prof. Jürgens. It's a pitty that I only know Celibidache's BWV 232 performance.
Hey, this a wonderful post, unfortunately the rapidshare links are not there any more, and in the file list at Media Fire part number 3 is missing - so in any case this post can not be downloaded at all. Any chance of re-posting? Thanks in advance!
13 opmerkingen:
Merci beaucoup.
Can't believe it!
Thank you!
Very strange!
Cantata 18 is not conducted by Jürgen Jürgens (1964),
but conducted by Nikolaus Harnoncourt (1972)..
You can download it to compare
http://www.zipsites.ru/music/bach/bach_mp3_list.php
Soloist - Boy soprano (no name :)
Thank you for pointing that out Erdna - I was wondering why Miss Giebel sounded like she was involved in some strange helium-related accident. Hope you've enjoyed this release notwithstanding. (Maybe to the producers it was just all ancient stuff, ready to be repackaged and reissued.)
Thank you very much, Edmond! :)
I'll be waiting for new releases from you (with Miss Giebel too :)
"omdat de dirigenten het stuk er in een razend tempo doorheen jassen"
Geheel mee eens. Ik was eens op Gavdos, een eilandje zonder electriciteit, stromend water etc(toen nog). Alles ging ontzettend sloom; tot ik terugkwam en bemerkte dat we eigelijk allemaal als idioten rondrennen. Mijn conclusie: zelfs als ze vroeger haast hadden, hadden ze dat op een minder jachtige wijze en dat moet zeker in de muziek terug te vinden zijn.
Een aardig bewijs van je vermoeden komt van Maarten 't Hart. Het 'duivenkoor' uit cantate 71 - waarin het gekoer van tortelduiven wordt geïmiteerd - geeft een aanwijzing over het tempo, en hij voegt toe dat de meeste uitvoeringen te snel zijn --- "alsof Bach hier de zang van zwartkoptuinfluiters heeft willen imiteren".
Jurgens is one of my prefers in these times. He post the ancient music in the right side.
Thank you so much
Inderdaad, snel erdoorjassen. Dat is inderdaad de modegril van tegenwoordig. Wat een arme schapen, die dirigenten.
I wish Celibidache would still be alive. He would certainly take slower tempi, just like Prof. Jürgens. It's a pitty that I only know Celibidache's BWV 232 performance.
Johann Del Campo
Hey, this a wonderful post, unfortunately the rapidshare links are not there any more, and in the file list at Media Fire part number 3 is missing - so in any case this post can not be downloaded at all. Any chance of re-posting? Thanks in advance!
Thank you for this and all your other posts!
Is ist possible to reupload part 3 in mediafire?
Thank you for this and all your other posts!
Is ist possible to reupload part 3 in mediafire?
Een reactie posten